Greetings!

As-Salam and Hallo friends...

For many people the act of expressing themselves in writing helps clarify what they’re feeling and puts those feelings in perspective. I am one of them...

Thank you for stopping by... You're always welcome here. Hope to see you again.


Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 13, 2012

Happy Mother's Day 2012!

Many people have said "Sambutlah hari ibu setiap hari dari menyambutnya untuk satu hari sahaja".  It's true indeed... Jasa ibu yang melahirkan memang tiada apa yang mampu untuk kita balas... Maybe agak cliche... but that's the fact that we can't ever deny...

Ada pulak yang kata sambut Mother's Day haram... Saya bukan orang yang sangat expert tentang ilmu agama, banyak lagi yang perlu saya belajar.  Tapi bagi saya, ini terpulang pada niat kita kot... Kita bukan nak menyambut untuk memperingati kepercayaan agama lain tapi kita manyambut hari ibu sebab, masa ni lah Memory Lane or Hallmark banyak produce Mother's day cards yang cantik2, masa ni jugak hadiah2 yang sweet khusus untuk ibu2 dijual merata2 tempat, masa ni jugak banyak events designed for us to spend our valuable time with our mothers and etc.  So why not, we take all these chances to show our moms how much we care...

Mother's day jugak bagus untuk saya yang memang jenis tak tahu nak tunjuk kat Mama, saya sebenarnya sayangkan dia.  Deep down, saya appreciate sangat2 dengan semua pengorbanan untuk jaga kami 5 beradik.  I know it has been really tough to be a single mother that no one could ever imagine unless if they are in her shoes...  So hari ini buat saya bersyukur sebab ada hari yang khusus at least untuk saya beri dia a special little gift khas untuk dia... Bagi saya, saya suka beri a gift yang saya rasa dia mahu atau perlu.  Hopefully dia suka apa yang saya belikan untuk dia...

Here's for all mothers:



No comments: