Greetings!

As-Salam and Hallo friends...

For many people the act of expressing themselves in writing helps clarify what they’re feeling and puts those feelings in perspective. I am one of them...

Thank you for stopping by... You're always welcome here. Hope to see you again.


Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 30, 2012

10 Ramadhan 1433H

Cepat betul kan masa berlalu, Ramadhan tahun ni pun dah masuk hari kesepuluh.  Terasa semalam hari  yang productive.  At 10-ish am we took my little brother out to find his baju melayu pulak.  Memandangkan dia pun baru start bekerja, saya berniat nak belikan dia baju melayu untuk raya since dia pun tak sempat hantar tailor.  I remember those days when he was growing up, we fought a lot.  Siap wrestling lagi... Dulu memang I had a very low tolerance level.  Ialah masa tu masa kegelapan belum nampak cahaya lagi...  Rasa sedih kalau ingat balik.  Macam2 drama... How I wish I could turn back time so I could do things differently....  So it's time to make it up to him... Slowly lah... 

At first nak bawak dia ke Wisma Yakin.  Tapi on the way there, dia dah jumpa the colour that he wants at Jakel.  Ada pulak fitting room kat situ, so dapatlah dia pilih size that fits him. The price pun reasonable.  It's RM125, dapat free sampin and butang baju melayu lagi.  Memang rezeki dia... Bila dah bayar, dia pun tersenyum simpul, nampak happy je... I feel so good to see him smiling in such way.  Dia tak banyak cakap, selalu diam je... Tak tau apa yang ada dalam fikiran or hati dia... But saya doakan semoga dia menjadi insan yang diberkati Allah dan anak yang soleh... Ameen... Oh ye, kali ni we parked our car at Cap Square, RM2 je... :D

something borrowed
Petang semalam pula, saya buat brownies. Ini semua angkara colleague yang saya temankan ke Cold Storage untuk beli bahan2 untuk dia buat brownies.  Last2 saya pulak yang terjebak.  Tapi thanks to her... Sebab I had so much fun baking brownies.  This is my first attempt at baking brownies, and to my surprise it was a success! Alhamdulillah.  Bila bawa ke rumah arwah nenek for our weekly family gathering, my Uncle siap cakap nak order lagi... Hehehe... Rasa tak sabar, nak buat lagi lah!

Bulan Ramadhan ni bulan untuk kita beribadat dan mensucikan hati... Jom kita beramai2 saling bermaafan dan lupakanlah sengketa lama {macam lirik lagu pulak}... But betul... Kita boleh beribadat dengan macam2 cara.  Paling mudah nak buat kita berzikir on the way driving to work.  We can reduce our negative thoughts about people that we find annoying or irritating by diverting the thoughts into reading more valuable ilmiah books.  I started with reading "Formula Solat Sempurna" by Zaharuddin Abd. Rahman.  At least it will help me to improve my solat. Insya-Allah... It's time to do a lot of thinking and a lot of praying...

It's a good book which has lots of pictures and clear explanation.  You can find it at any bookstores.  I bought it at one of the bookstores in Carrefour, Wangsa Maju. 

Selamat menjalani ibadah berpuasa dan beribadat lah secara istiqamah... Ibarat menabung. sikit-sikit lama-lama jadi bukit...








No comments: