Greetings!

As-Salam and Hallo friends...

For many people the act of expressing themselves in writing helps clarify what they’re feeling and puts those feelings in perspective. I am one of them...

Thank you for stopping by... You're always welcome here. Hope to see you again.


Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 2, 2012

Doa dan Restu seorang bapa...

Semalam, bila tengok pelamin yang tersergam indah di atas pentas bak mahligai, diduduki pula oleh 2 pasangan pengantin yang cantik berseri-seri dan turut diiringi Doa oleh bapa mereka setelah bersalam-salaman tanda restu, tiba-tiba hati jadi sayu. Kelopak mata jadi berat.  Rupanya airmata dah bertakung.  Alamak abislah eyeliner macam Cleopatra kat muka ni, hati berbisik... Spoil la make-up akak ni... Maka tak boleh nak control ayu lagi, menitik2 la jatuh airmata selebat hujan... Then I had to run away from the beautiful wedding, masuk dalam kereta, tarik nafas dalam2... EXHALE... INHALE... EXHALE... Sebelum tu puas suami tercinta memujuk tapi hati tetap sebak, nafas tetap sesak...

gambar hiasan.
Kenapa sedey ye? Mula2 masa dah start sebak, memang terfikir kenapa yang tiba2 nak Emo ni? Sungguh lah tak faham, hari bahagia anak2 saudara En. suami, patutnya kita kena tumpang gembira... Tapi sebak2 la pulak... Bila fikir dalam2 barulah dapat jawapannya... Sebab rasa terkilan sepanjang hayat saya, tak pernah rasa sebenar-benarnya kasih seorang bapa walaupun bapa masih ada terutama masa diraikan sebagai ratu di hari bahagia yang sangat bermakna.  Bila tengok keikhlasan seorang bapa memberi ucapan, mengirimkan doa, memberi restu, tu yang hati jadi betul2 sayu...Sebab saya bukan kayu... Saya ada hati dan perasaan seperti insan2 lain juga. Begitulah sepatutnya kasih seorang bapa.

Apakan daya, bapa sendiri enggan menghadirkan diri di hari perkahwinan saya... Dia cuma hadir sebagai wali untuk menikahkan saya di hari pernikahan saya.  Itupun seolah2 satu kejutan... Mungkin dia segan sebab saya dibesarkan oleh ibu, kakak dan kedua2 abang saya, ibu saudara saya, Arwah Tok dan Arwah Nenek saya.  Walaupun bapa tak ada di sisi, tapi sepatutnya saya bersyukur kan, sebab saya masih boleh hidup dalam suasana aman, cukup semuanya... Alhamdulillah...

2 comments:

chik said...

aunty adrenaaaa. i feel for you :(
know that you are always surrounded by love. Happy Ramadhan and God bless :) :) :)

Violet Grace said...

Have a blessed Ramadhan Chik... :) (((hugs)))