Greetings!

As-Salam and Hallo friends...

For many people the act of expressing themselves in writing helps clarify what they’re feeling and puts those feelings in perspective. I am one of them...

Thank you for stopping by... You're always welcome here. Hope to see you again.


Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 3, 2012

Ijab dan Qabul

Syukur ke hadrat Ilahi, termeterailah ijab dan qabul antara dua pasangan mempelai kedua-dua adik beradik yang cantik rupawan ini... Hari pernikahan Teh (kakak) was on Saturday, 23 June and the next 6 days was Chik's (Adik) solemnisation which was on Friday, 29 June. Kedua-dua gadis ini ialah anak saudara suami saya.  For the past few weekends, kami banyak meluangkan masa untuk berkongsi hari bahagia mereka ini. 

This is only the beginning... A lot of time married couple see things differently but you have to learn and grow together.  

Always remember that differences can add richness, depth, and texture to your marriage, if you embrace them ~ words of wisdom that I borrowed.

Mesti both couples tengah honeymoonie!!! Jangan lupa souvenirs OK... 

Itulah beruntungnya saya bertemu jodoh dengan suami yang mempunyai bilangan keluarga yang besar.  Kalau nak ikutkan, anak saudara saya yang sulung baru belasan tahun, tapi anak saudara suami saya dah ramai yang sudah pun berumahtangga.  Percaya atau tidak, kami dah pun bergelar 'datuk dan nenek sedara'.  Bila berjumpa di kenduri-kendara, yang dah besar panjang, tinggi lampai, jauh lebih tinggi dari saya yang rendang ni panggil saya Aunty... Saya OK jer... Mujur cucu sedara semua masih bayi.. Bila diorang dah besar, nak panggil saya apa? Saya dah beritahu diorang sama ada pangkat saya tetap Aunty, atau panggil saya "Nana R"...  {issh susah betul nak mengaku diri ni NENEK}.  Tehehee...

There was a joke during our discussion at FB page.  Teh punya solemnisation, buat theme Barisan Nasional while Chik's theme was PAS... So biru dan hijaulah ye... Takpelah, kata 1 Malaysia... Peace NOT war! 

Untuk kedua2 pasangan mempelai yang kami kasihi, terimalah lagu ni.  

 Eh, rupa Maher Zain ade macam Elfi, Teh's hubby ke? Hehehe... Irwan mcm siapa pulak?
Sempatlah jugak snapped a few pictures... Enjoy...
TEH'S SOLEMNISATION ~ 23 JUNE 2012
CIK'S SOLEMNISATION ~ 29 JUNE 2012
 
 Soon, I will write about their  double wedding yang awesome possum!

No comments: